To, da ima jutro posebno moč, so vedela že stara ljudstva. Na to nakazujejo tudi mnogi izreki, kot so: »Čas pred zoro nosi skrivnosti« ali »Po jutru se dan pozna« in »Rana ura, zlata ura.«

Dejstvo je, da to, kako začnemo dan, vpliva na naše počutje tekom celega dne. Če vam že zjutraj gre vse narobe in samo hitite, bo po vsej verjetnosti tako potekal še cel dan. Zato je zelo pomembno, da so vaša jutra čim bolj umirjena, vesela in čuječa. Vendar je pa za lepa, sveža, spočita in produktivna jutra potreben tudi kvaliteten spanec.

 

KVALITETEN SPANEC

Če želimo kvaliteten spanec, se moramo nanj najprej dobro pripraviti. In pri tem se je najbolje ravnati po naravni biološki uri, saj nam le-ta ponuja priložnost, da se uskladimo z naravnim ritmom naših notranjih organov. Na poznavanju tega je svoje temelje postavila tudi Ajurveda in Tradicionalna kitajska medicina. Priprava na spanec je temelj na katerem se gradi naše zdravje, delovanje ter naša fizična in psihična kondicija.
Med 19.00 in 23.00 uro zvečer, ko sta dejavna meridijana osrčnika in trodelnega grelca, moramo svojemu organizmu pomagati, da shladi zaradi stresa pregrete organe in ponoči postane izvir regeneracijskih hormonov. To je idealen čas za branje, crkljanje, nežno vadbo, nego telesa, poslušanje glasbe, motivacijskih in duhovnih vsebin. Veliko ljudi pa ta čas preživi v fitnesih in telovadnicah ali še delajo na računalniku, gledajo televizijo, ženske še opravljajo gospodinjska opravila. Take dejavnosti aktivirajo jetra in stimulirajo simpatični živčni sistem. Zaradi previsokih stresnih hormonov (kortizol in adrenalin) in zaradi neupoštevanja dejstva, da bi se zvečer morali ustaviti, ohladiti in ob pravi uri zaspati, začne telo trajno pregorevati, se sušiti, krneti in izgubljati svojo moč.
Globinsko razstrupljanje se dogaja med 11.00 in 3.00 uro zjutraj – to je čas žolčnika in jeter. In če ob 22h že trdno spimo, potem bo žolčnik, ki se aktivira ob 23h lahko pripravil teren jetrom, da bodo le-ta lahko izločila strupe, očistila kri, obnovila živčevje, sprostila stres in čustvene napetosti, ki so se nabrale čez dan. Vendar pa bosta svojo očiščevalno akcijo opravila le pod pogojem, da trdno spimo. Pomeni, da je treba v posteljo ob 21.00 uri. Do 22.00 ure se umirimo in zaspimo. In takrat si lahko obetamo zelo dober spanec. Tak, ki nas bo očistil in obnovil.  Zbudili se bomo čili, sveži ter spočiti in kar je najpomembneje – zbudila nas ne bo budilka, ampak naša prebava.

 

  JUTRANJI RITUAL

Med 5.00 in 7.00 uro zjutraj je čas debelega črevesja. Torej optimalen čas za dobro prebavo. To je idealen čas za vstajanje in za pripravo na nov dan. Če se le da, se zbudite brez budilke in se vsaj do sedme ure izognite branju novic, elektronske pošte in vsega zunanjega. To je čas, da si vzamete trenutek zase v tišini. Sestavite si kratek sklop vaj, ki jih zjutraj opravite zato, da poživite od noči polenjen krvni obtok, da prebudite zaspane notranje organe ter zmehčate mišice in sklepe, da vklopite hormone sreče in zadovoljstva, ki vas bodo podpirali čez cel dan. Priporočam vam nekaj vaj, ki jih lahko vključite v svoj jutranji ritual.

 

  JUTRANJI DIH

Ko se zbudite, se najprej osredotočite na svoj dih. Če se le da, dihajte skozi nos. Udobno se uležite na hrbet, zaprite oči in samo opazujte, kako se ob vdihu razširi najprej trebuh (popek potuje navzgor) nato prsni koš in nazadnje ključnica. Ob izdihu se vse po istem zaporedju sprosti. Pazite, da so vaši izdihi vedno nekoliko daljši od vdihov, saj šele ko res dobro in do konca izdihnete, lahko tudi globoko vdihnete. Z izdihom se telo razstruplja, saj odplavlja vse nekoristno iz telesa. Z vdihom v naše telo poleg kisika vstopata življenjska energija in vitalnost, naredi se prostor zdravim in čistim mislim, telo se obnavlja. »Vdihni, kar si želiš in izdihni, česar ne potrebuješ.«

Ko začutite, da vas je dih že povezal s samim seboj, se v mislih sprehodite skozi dan, ki je pred vami in se pozitivno naravnajte. Zamislite si dan takšen kot si ga želite, brez črnih »Kaj pa če« scenarijev. Vstopite v dan radostno. Za jutranji dih in mentalno naravnavo si vzemite najmanj 5 minut.

 

 PREBAVA

Potem je najbolj idealno popiti velik kozarec tople limonade, da telesu pomagamo odplakniti vse, kar je razstrupilo čez noč. In idealen čas za veliko potrebo. To nakazuje, da je naš prebavni trakt aktiven kot tudi to, da so se jetra ponoči dobro razstrupila.

 

 JUTRANJE PRETEGOVANJE

Nato se pretegnite. Priporočam vam 3 vaje, ki jih nujno opravite zjutraj, saj izredno dobro vplivajo na prebavo. Prav tako krepijo tudi ledvično energijo, kar je v zimskem času zelo pomembno, saj so v tem času najbolj aktivne ravno ledvice, ki prav tako potrebujejo našo pozornost in podporo. Vaje izvajajte s pozornostjo na dih in z mislimi na to, kar počnete. Ne dovolite, da vam misli uhajajo drugam. To je vaš čas, izkoristite ga tukaj in zdaj. Naj se vaš um in telo povežeta ter zadihata skupaj. »Naše zdravje gradi sodelovanje uma in telesa.«

 

 1. KROŽENJE S POKRČENIMI NOGAMI
Ležite na hrbtu, dvignete pokrčeni nogi in z rokama primete kolena. Nato nežno krožite s koleni. Naj roke vodijo kolena. Noge so popolnoma sproščene. Gibanje naj bo čim bolj nežno, počasno, tekoče in usklajeno z dihanjem. Na pol kroga vdihujete, na pol kroga izdihujete. Krožite 30 sekund v vsako smer. S to vajo poleg prebavil in notranjih organov nežno masirate tudi ledveni del hrbtenice. To spodbuja delovanje ledvic in pomaga pri težavah z išiasom ter bolečinah v križu.

 2. OBJEM ENE NOGE
V jogi to vajo imenujemo Sproščanje vetrov. Pomembno je, da vajo vedno začnete z desno nogo, ki direktno stimulira vhodni del debelega črevesa. Nogo objamete tako, da stegno pritegnete, kolikor se da proti trebuhu. Leva noga je iztegnjena. Zaprite oči in se osredotočite na svoj dih. Dihajte skozi nos. Globok, sproščen vdih in dolg izdih. Štejte vdih do 4 in izdih do 8. Ob vdihu čutite, kako se s pritiskom trebuha ob stegno nežno masirajo notranji organi in prebavila.  Poveča se krvni obtok v trebuhu. Sproščajo se kolki in mišice v spodnjem predelu hrbta ter napetost med vretenci. V mislih si ponavljajte: »Iz telesa spuščam vse, kar mi ne služi več. V dan vstopam svež/a, čista/a, miren/na in sproščen/a.« V položaju vztrajajte 30 sekund. Odložite pokrčeno nogo in vse skupaj ponovite še na drugo stran.

[/col]

 3. MAČKA 
Nato se postavite še v oporo na vse štiri. Kolena postavite v širino bokov navpično pod kolki. Dlani pa v širini ramen navpično pod njimi. Mačka je dinamična vaja, ki jo izvajate v ritmu dihanja. Ob vdihu pogledate gor in sprostite hrbtenico v konjski hrbet, kot prikazuje prva slika. Nato z izdihom usločite hrbet, medenico povlecite proti glavi, pogled usmerite v popek, kot prikazuje položaj jezne mačke na drugi sliki. Vdih-konjski hrbet, izdih-jezna mačka. Gibanje naj bo tekoče, sproščeno in usklajeno z dihanjem. Še vedno ohranjajte 4-8 ritem dihanja. Vajo izvajajte eno minuto. Mačka krepi pljuča,  masira prebavila, odpira in masira žlezo timus, požene zastalo limfo, lajša menstrualne krče, vrača prožnost  hrbtenici, odpira vse čakre, ki so razporejene ob hrbtenici. Če imate občutljiva kolena, jih podložite z mehko blazino. Če imate težave z vratom, pazite, da glave ne postavljate preveč v zaklon.

Vadbo zaključite tako, kot ste jo začeli, v leži na hrbtu. Nekaj časa ostanite tukaj in samo dihajte. S tem boste umirili srčni utrip in ponudili vašemu telesu, da vsrka vse to, kar ste mu z vajami hoteli dati. Osredotočite se na predel trebuha, prisluhnite ali so tam kakšne spremembe. Lahko ga tudi nežno pomasirate v smeri urinega kazalca ali pa samo tople dlani položite na popek.

Ozavestite ta občutek usklajenosti s samim seboj, ta občutek mirnosti in hvaležnosti ter ga odnesite v svoj dan. In čim več krat čez dan, poiščite ta občutek v sebi.

 

  OBILEN ZAJTRK

Potem je idealen čas za obilen zajtrk. Med 7.00 in 9.00 uro je namreč aktiven želodec. Absorbcija je tukaj odlična. Vse kar pojemo v tem času, se spremeni v energijo. Seveda pa moramo paziti, kaj pojemo. Potrudite se, da telesu res ponudite kvalitetno in hranljivo gorivo. Telo vam bo čez cel dan hvaležno.

 

Če boste svoj dan začeli umirjeno, si boste tako pripravili res odlično osnovo, da bo tak cel vaš dan.

Uživajte v jutrih!



NE BI BILO BOLJ PRAKTIČNO,
ČE BI NAŠE E-NOVIČKE PREJELI KAR PO E-POŠTI?

Enostavno.
Samo vpišite vaše podatke in ob objavi novih novičk boste le te prejeli v e-nabiralnik.


Z nadaljevanjem sprejemate pogoje poslovanja in izjavo o zasebnosti.

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Pin It on Pinterest