moj AXIS – vaš osebni trener

Na fakulteti za šport (to je pred 20. leti) so nas profesorji že opozarjali, da bomo kot bodoči diplomanti te fakultete imeli opravka predvsem z ljudmi, ki preveč sedijo. Eden od njih je dejal, da človek postaja vse bolj »homo sedens«. In ni se motil. Žal nam je mati Narava, s tem, ko nas je postavila na dve nogi, precej obremenila hrbtenico. Naši predniki, ki so še hodili po vseh štirih, niso poznali težav zdrsov medvretenčnih ploščic in vkleščenih kolčnih živcev (išias). Sodobni način življenja pa je pripeljal do tega, da ljudje preveč sedijo in premalo skrbijo za svoje gibanje, ki je človekova naravna potreba. Zaradi tega mišice postajajo utrujene, oslabljene in premalo razvite.Človek se je preveč oddaljil od naravnih zakonitosti gibanja, prehranjevanja in zdravljenja.
Človeško telo je namreč ustvarjeno za gibanje in ne za sedenje!

Poleg ne gibanja pa nastopijo težave tudi pri tistih, ki opravljajo preveč naporna dela (športniki), ponavljajo ena in iste gibe v prisiljeni drži (poklicne deformacije), pri poškodbah in padcih ter operativnih posegih.

ATM je uspešna, ko je podprta z gibanjem

Z ATM odpravimo blokade in s tem vzpodbudimo mehanizme spontanega zdravljenja v telesu. Vendar vam samo masaža ne bo pomagala, če je ne podprete z gibanjem. Vso ravnovesje, ki se vzpostavi z masažo, se sproti ohranja s posamezniku prilagojenimi vajami. Pomagate si lahko le sami, kajti od vas samih je odvisno, kako boste naprej skrbeli za svoje zdravje (telo, čustva in um).

Naloga trenerja AXISA je:


Svetovanje in načrtovanje pri ustvarjanju novega, bolj zdravega načina življenja.

Ozaveščanje, da nam zdravje ni bilo podarjeno z rojstvom, ampak z aktivnim sodelovanjem po načelih zdravega načina življenja.

Individualna ali skupinska vodena vadba.

Namen vaj je vzdrževanje in ohranjanje stanja po masaži. Pri nekomu, ki je že gibalno aktiven, so tudi terapije veliko bolj uspešne, saj je telo dobro prekrvavljeno. Tisti, ki gibanja nima, mu ga predpišemo. Vaje so prilagojene posameznikovim težavam. Nepravilna telesna drža in slabe gibalne navade obremenjujejo predvsem hrbtenico. Zato se v tem delu telesa pojavlja napetost, ki se potem prenaša na noge, roke in glavo. Večina vaj se nanaša na posamezne dele hrbtenice, kot tudi na celotno hrbtenico. Osnovnim vajam za hrbtenico (to so vaje za moč stabilizatorjev trupa) se dodajo še vaje, ki so specifične za posameznikove težave. Tako se postopno krepijo in raztezajo vse mišice telesa in sicer, z izmeničnim raztezanjem, zadrževanjem, sproščanjem in gibanjem. Z redno vadbo se vzpostavi mišično ravnovesje.  Izboljšajo se telesna drža, gibljivost, moč, oživčenost in prekrvavljenost telesa. Poleg vaj svetujemo tudi hojo, saj kot najbolj naravna oblika človekovega gibanja, najbolj zdravilno vpliva na hrbtenico.

Poleg tega, da vaje učinkujejo na mišice in sklepe, vplivajo tudi na dihanje, srce in ožilje, živčni in limfni sistem, vse organe in žleze, tudi na duševnost, duh in čakre (energijska središča). Z vajami se krepi živčni sistem in usklajuje se njegovo delovanje. Gibanje nam omogoči, da odpravimo slabe lastnosti, navade in tako lažje kot sicer obvladujemo življenjske težave.

Pri vajah zelo poudarjamo dihanje. Večina ljudi diha plitvo in površno. Z vajami se naučimo popolnega dihanja, ki omogoča zadostno, pravilno presnovo. Počasno, poglobljeno dihanje pospešuje krvni obtok, razstruplja telo, povečuje telesno pripravljenost, ker krepi srce in pljuča, umirja misli in občutke ter odpravlja energijske zapore.