Poglejte se v ogledalo, postavljeni frontalno, torej od spredaj. Iz te perspektive izgledate še dokaj vredu, uravnoteženo, mar ne. Mogoče je le ena izmed ram postavljena malce višje od druge.

Sedaj pa se obrnite in postavite bočno. Pogled iz te perspektive na telesno držo je precej drugačen.

Iz te strani bi se morale kosti, ki tvorijo vašo hrbtenico (vretenca), ravnati, ležati relativno lepo. Poravnana ena nad drugo, tako kot so pri steni zložene opeke. Teža našega telesa tako pade skozi sredino bokov v središče stopal. Ampak pri večini ljudi temu ni tako.

Naredite SAMOKONTROLNI TEST na sebi:

Zaprosite prijatelja naj vas fotografira iz strani (ali pa se oglasite v AXIS studiu, kjer izvedemo diagnostiko telesne drže na mrežni skali in s pomočjo programa Posture Screen Mobile).

Primerjajte vašo fotko s spodnjo sliko. Kateri od zgornjih položajev najbolje prikazuje vašo telesno držo?

V kolikor je vaša telesna drža zdrava, potem bi morala linija (rdeča črta) potekati skozi vaš ušesni kanal, skozi ramo (kost na zunanji strani) in komolec. Če je vaša hrbtenica poravnana tako, vam vretenca lepo podpirajo glavo. Le-ta tehta nekaj več kot 5 kg in pri takšni postavitvi so mišice vratu sproščene, brez stresa.

Toda, verjetno je vaša glava postavljena, potisnjena nekoliko naprej od navpične črte. Takoj, ko se glava zamakne od te vertikalne linije, torej naredi zamik naprej, vaša vretenca niso več lepo postavljena (kot opeka) ena nad drugo. Izgledajo kot stolp, ki pada naprej. Mišice v vratu se morajo zato zategniti. Tako se borijo proti povečani gravitacijski sili in le tako omogočajo pokončen položaj, držo glave. Bolj, ko je glava pred središčnico, več mišic mora delovati proti nevzdržni sili teže. Nič nenavadnega ni, ko vidim stranko, ki ima glavo zamaknjeno kar 5cm dlje od ramen.

Vsak položaj oziroma potisk glave naprej za 1 cm predstavlja dodatnih 2 kg obremenitve glave na hrbtenico.

Rene Calliet, MD.

Naše telo ni biomehansko opremljeno za reševanje takšne nenavadne telesne drže, zato dodatno obremeni vaše mišice, zaradi česar se zdi, da je vaša glava težka 20 kg. Bolj, ko je glava potisnjena naprej od vertikalne linije, bolj morajo biti mišice aktivne proti uporu gravitacije.

Že v citatu omenjeni Rene Cailliet M.D., nekdanji direktor oddelka za fizikalno medicino in rehabilitacijo na Univerzi Južna Kalifornija, je proučeval to vrsto drže in ugotovil, da:

Glava v drži naprej, lahko doda tudi do 15 kilogramov nenormalne dodatne obremenitve na vratna vretenca. To lahko poruši položaj celotne hrbtenice.
Takšen položaj drže glave lahko povzroči izgubo 30% vitalnih sposobnosti pljuč. Ti primanjkljaji se zgodijo, ker mišice na sprednji strani vratu (to so mišice, ki dvigajo rebra med vdihavanjem) postanejo prešibke, da bi učinkovito delovale. Pri dihanju je ustrezno gibanje reber bistvenega pomena za popolno prezračevanje pljuč (slika spodaj).
Celoten gastrointestinalni sistem (zlasti debelo črevo) je lahko prav tako dodatno obremenjeno zaradi takšne drže telesa (glave). To povzroča počasno delovanje črevesja in druge črevesne težave.

Večina poskusov popravljanja drže je usmerjenih proti hrbtenici, ramam in medenici. Vse je pomembno, vendar ima položaj glave prednost pred ostalimi deli telesa. Telo sledi glavi. Celotno telesno držo najbolje popravimo tako, da najprej povrnemo pravilno funkcionalno poravnavo glave.

Rene Calliet, MD.

Položaj oziroma drža glave naprej ne samo da izgleda čudno, sčasoma povzroči tudi kompenzacijsko grbo (bulo) v zgornjem delu hrbta (slika zgoraj). Položaj glave ima tako veliko vlogo pri pojavu kroničnih bolečin in degeneraciji hrbtenice. Začetni simptomi teh težav se kažejo v obliki migrene, glavobolov, vrtoglavic, mravljinčenj rok, slab sluh,…Vsak dodatni pritisk na vratna vretenca ruši cervikalno krivuljo, kar pa povzroča nenormalno obremenitev mišic, vezi, fašije in kosti. Sčasoma slaba telesna drža spodbudi pospešeno staranje medvretenčnih sklepov, ki povzroči degenerativno bolezen sklepov (osteoartritis).

Zdi se, da telesna drža vpliva in modulira vse telesne funkcije od dihanja do proizvodnje hormonov. Bolečine v hrbtenici, glavobol, razpoloženje, krvni tlak, pulzna in pljučna kapaciteta spadajo med številne dejavnike, na katere vpliva nepravilna telesna drža.

“90% stimulacije in prehrane v možganih se ustvari s premikanjem hrbtenice”

Dr. Roger Sperry,
prejemnik Nobelove nagrade za raziskave možganov

Zanimive so tudi ugotovitve dr. Roger Sperry-ja. Dokazal je, da se 90% možganske energije porabi za uravnavanje fizičnega telesa z gravitacijo. Le 10% je povezano z razmišljanjem, presnovo in zdravljenjem. Z zdravo, pravilno telesno držo in položajem glave tako privarčujemo velik delež te možganske energije.

Rešitev je korekcija zgornjega križnega sindroma

Legendarni biomedicinski raziskovalec dr. Vladimir Janda je opredelil različne vzorce mišične neuravnoteženosti v telesu. Janda je z ilustracijo (slika levo) točno vizualiziral katere mišice ustvarjajo neenakomerno izkrivljeno držo – ZGORNJI PROKSIMALNI KRIŽNI SINDROM. Ponazoritev lepo prikaže kako kratke in napete mišice (A) povzročijo C postavitev hrbtenice. Nasprotno pa je tudi jasno videti, katere mišice tvorijo šibko linijo (B), ki to asimetrijo tudi dovoljujejo.

Vsak usposobljen terapevti hitro prepozna ta slab vzorec telesne drže. Pomaga si vizualno z analizo telesne drže ali hoje, ter kinestetično s palpacijo tkiva, ki je v napetosti (mišična zateglost-krč).

Na žalost, se naši običajni, prirojeni vzorci telesne drže skozi čas spreminjajo. V kolikor so bolečina, zategli sklepi in mišična neravnovesja dolgotrajna, se nove nevronske poti  (vzorci) zapišejo v centralni živčni sistem in postopoma zapomnijo kot NOVO normalno stanje (nevroplastičnost).

Prvi korak pri obnovi pravilnega vzorca telesne drže je mobiliziranje in korektura disfunkcionalnih sklepov in reprogramiranje teh popačenih nevromuskularnih poti. Ko se vzpostavi normalno stanje sklepov in odstranijo mišična neravnovesja se tako ustvarja NOVO funkcionalno ravnovesje.

To ravnovesje dosežemo z terapevtsko masažo in gibalno terapijo. Mišice ki so bile napete, zategle (linija A) je potrebno raztezati. Nasprotne tem (linija B), mišice ki so šibke in oslabele pa je potrebno krepiti.

Zavedati se morate, da je za takšne spremembe in odpravo škode, ki jo povzroča napačna drža vratu, potreben čas in strokoven pristop. Zato bodite pozorni na položaj vaše glave, opazujte se in izvajajte potrebne korekcijske vaje (vaje kmalu objavimo tudi v naši učilnici).

Viri:

1. Cailliet R, Gross L, Rejuvenation Strategy. New York, Doubleday and Co. 1987

2. American Journal of Pain Management, January 2008, 4:36-39

3.1st Annual International Conference of the IEEE EMBS Minneapolis, Minnesota, USA, September 2-6, 2009.

4. Sperry, R. W. (1988) Roger Sperry’s brain research. Bulletin of The Theosophy Science Study

5. Group 26(3-4), 27-28. Nerve Connections. Quart. Rev. Biol. 46, 198.

6. Breig, Alf. Adverse Mechanical Tension in the Central Nervous System: An Analysis of Cause and Effect. 1978. Almqvuist & Wiksell International, Stockholm, Sweden. Pg. 177.



NE BI BILO BOLJ PRAKTIČNO,
ČE BI NAŠE E-NOVIČKE PREJELI KAR PO E-POŠTI?

Enostavno.
Samo vpišite vaše podatke in ob objavi novih novičk boste le te prejeli v e-nabiralnik.


Z nadaljevanjem sprejemate pogoje poslovanja in izjavo o zasebnosti.

1 komentar o “20kg težka glava

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Pin It on Pinterest