V življenju razvijemo ogromno škodljivih navad, ki povzročajo, da naša življenjska energija odteka, zaradi česar čustveno, fizično in duhovno slabimo. Zaradi tega slabljenja se pojavi fenomen staranja, ki pogosto proizvede bolezen in tako zagotovo smrt. Pomembno pa se je zavedati, zakaj te navade sploh razvijemo?
Razvijemo jih zaradi našega napačnega razumevanja življenja, ker živimo v mentalnih svetovih, ki nam vsiljujejo vrednote, ki v resnici ne podpirajo življenja in njegovega namena.

Sladkor in sladkarije

Ena izmed najpogostejših negativnih navad, ki jo razvijemo ljudje, je odvisnost od hrane, še posebej pa s sladkim. Ta odvisnost je pogosto posledica čustvenega primanjkljaja ali drugačnega občutka notranje praznine. Sladkor v telesu sproži proces glikacije, ki povzroči, da se sladkorji vežejo na proteine v kolagenu in elastinu, zaradi česar se stara koža. Učinek staranja sladkorja je viden po 35. letu ter se od takrat naprej hitro povečuje.
Uživanje sladkorja omejimo na največ 25 g na danVlaknine zmanjšujejo absorbcijo sladkorja, zato uživajmo čimveč polnovredne hrane. Namesto pomarančnega soka raje pojejmo pomarančo. Kadar si zaželimo sladkega, je to pogosto znak žeje, zato takrat raje spijmo nekaj tekočine. Če to ne poteši naše želje po sladkem, pojejmo košček temne čokolade ali svežega jagodičevja.

Preveč dela

Ljudje smo bili vzgojeni v miselnosti “moli in delaj”, še posebej Slovenci. S tem smo izgubili zmožnost kritičnega razmišljanja in ekonomičnega odločanja. Navajeni smo trdo garati in plačilo za naše delo redko ustreza količini našega časa porabljenega za delo, našega truda in naše predanosti. Raziskave so pokazale, da trdo delo, ki nas ne izpolnjuje tudi čustveno in duhovno, povečuje možnost srčnih bolezni, pospečuje celično staranjeter omeji ter poškoduje delovanje možgan. Prav tako nam pretrdo delo jemlje čas za skrb za telo, gibanje, skrb za zdravo prehrano ter skrb za dušo – majhne užitke, zaradi katerih smo hvaležni za življenje.

Hrana, ki povzroča vnetje

Končni produkti glikacije (angleško AGE – advanced glycation end-products) se oblikujejo, ko sladkorji in maščobe reagirajo s proteinom, zaradi česar se sestava ireverzibilno spremeni ter prilepi na različne dele telesa, kjer omejuje nemoteno delovanje telesnih funkcij. Proces nastajanja AGE-jev se sproži, kadar uživamo sladkor, z uživanjem procesirane hrane pa AGE-je že vnesemo v telo. Hrana, ki je že polna AGE-jev je hrana, ki je bila toplotno obdelana, karamelizirana, ocvrta, pečena. AGE-ji se nahajajo v upločevinjeni hrani, veliko pa jih je tudi v siru in mlečnih izdelkih. AGE-ji povečujejo vnetje in oksidacijo, kar povzroča staranje ter bolezni, povezane s staranjem – srčne bolezni, bolezni možgan, kosti in sklepov, ledvic, kot tudi odpornost na inzulin, anemijo in bolezni kože.
Najboljši način za zmanjšanje vnosa AGE-jev je uživanje presne, polnovredne hrane, če pa kuhamo, kuhamo na vodni osnovi (na pari ali v vodi) ali pa mariniramo na osnovi kisa. Uživamo veliko antioksidantov in proti-vnetne hrane – jagodičevje, sladki krompir in listnata zelenjava.

Pomanjkanje telesnih vaj – krepljenja telesa

Ženske po 30. letu vsako desetletje izgubijo 5 % mišične mase. S telesno vadbo bi lahko ta proces obrnile in ohranjale svoje telo vitalno, kar pa bi tudi omogočilo vitalen, bister in pozoren um ter svežino duha. Vaje krepijo tudi kosti ter vzpodbujajo telesni metabolizem.

Pomanjkanje spanca

Pomanjkanje spanca povzroča sproščanje kortizola, hormona stresa, ki nas stara. Pomanjkanje spanca prav tako zmanjšuje naše kognitivne sposobnosti ter s tem upad zbranosti, pozornosti in uvida.
Spimo vsaj 7 ur na dan, da lahko doživimo več REM ciklov – le takrat se naše telo lahko spočije in obnovi do te mere, da lahko normalno deluje.

Pomanjkanje maščob v prehrani

Ko želimo iz hrane izločiti ogljikove hidrate, ponavadi izločimo tudi maščobe, kar pa je za naše telo neugodno. Potrebujemo namreč zdrave maščobe, kot so omega-3 maščobne kisline. Pomanjkanje omega-3 m.k. povečuje celično vnetje in s tem proces staranja, nedelovanje organov, staranje kože. Uživajmo ekstra deviško oljčno olje, mandlje, avokado, rastlinska olja, ki so bogata z omega-3 (koruzno, sojimo, sončnično in žafranikino olje), zmanjšajmo pa vnos nasičenih maščob, ki se nahajajo v mlečnih izdelke.

Slaba telesna drža

Po 40. letu ljudje izgubimo 1 cm višine vsakih 10 let. Grbanje zgornjega dela hrbta, bolečine v križu in naprej nagnjena glava so položaji, ki starajo. Če nepravilno sedimo, stojimo ter vstajamo, s tem preobremenjujemo določene mišice, kosti in sklepe, druge pa prekomerno šibijo.

Pomanjkanje spolnosti

Spolnost povečuje izločanje hormonov sreče, jača imunski sistem, izboljšuje prekrvavitev in porabo kalorij. Zdravo spolno življenje podaljša življenje za 8 let. Spolnost prav tako povečuje izločanje rastnega hormona, kar izboljšuje mišični tonus ter nas pomlajuje. Ljubezenski hormoni zmanjšujejo stres, izboljšajo energijo in razpoloženje.


NE BI BILO BOLJ PRAKTIČNO,
ČE BI NAŠE E-NOVIČKE PREJELI KAR PO E-POŠTI?

Enostavno.
Samo vpišite vaše podatke in ob objavi novih novičk boste le te prejeli v e-nabiralnik.



Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

BREZPLAČEN E-PRIROČNIK

Vpiši svojo e-pošto in ZASTONJ
ti pošljemo e-Priročnik:

NAŠE ZDRAVJE V POSAMEZNIH LETNIH ČASIH

100% tajnost podatkov, brez spam sporočil !!

x