Kaj sploh išias je?

isias

Večina ljudi je prepričanih, da gre za bolezen. Ni res. Tako imenujemo najdebelejši živec (shiatic nerve ali nervus shiaticus) v našem telesu, ki izhaja iz ledvenih vretenc in poteka skozi medenico naprej po nogi do stopala. Torej bolezensko stanje je dobilo ime po imenu živca – išias. In prav zaradi svojega poteka se ponavadi odraža kot ostra bolečina v križu, ki se širi v zadnjico in noge  (kot šibkost, odrevenelost ali mravljinčenje v nogah), kot tudi v meča, gležnje ali pete.
Bolečine so zelo različne. Lahko je bolečina posledica napačno izvedenega giba ali pa posledica že nekaj časa vnetega živca. Vse je odvisno od vzroka nastanka vnetja in od posameznikovega načina življenja. Bolečina je lahko topa in dolgo opozarja, vendar jo človek nekako prenaša in rešuje težavo s pomočjo gibanja ali pa, žal vse prepogosto, z jemanjem protibolečinskih tablet. Lahko pa bolečina pride sunkovito, nenadoma in človeka popolnoma onemogoči, da ta enostavno obleži.  Išias je torej le simptom drugih zdravstvenih težav, ki so lahko fizične ali psihične narave.

Najpogosteje nastane zaradi kompresije živčnih korenin L4, L5 ali S1 in je najpogostejši vzrok bolečin v nogah. Če je prizadeta živčna korenina med 4. in 5. ledvenim vretencem (L4–L5), bolečina seva po zunanji strani noge navzdol. Če je prizadeta živčna korenina med 5. ledvenim vretencem in 1. sakralnim vretencem (L5–S1), bolečina iz križa seva po zadnji strani noge navzdol.

Vzroki za nastanek išialgične bolečine

Vzroke za nastanek išialgične bolečine lahko začnemo iskati v “sodobnem življenjskem slogu”. Le-ta je zelo stresen in gibalno manj aktiven kot nekoč. Zavedati se moramo, da je človeško telo ustvarjeno za gibanje in ne za sedenje! Vzroki za nastanek išialgične bolečine so različni. Lahko da izhajajo iz anatomskih nepravilnosti medenice, prevelikega nagiba medeničnega obroča, skrajšav mišic v medenici, anatomske skrajšave nog, “discus hernie” oz. hrbtenične kile, zoženja hrbtenjačnega kanala, ginekoloških težav, kot tudi prevelikih psihičnih napetosti (stres in strahovi). Vzrok bolečine je vedno v zrušenem ravnovesju. Pa če tudi je ta psihične narave, se na vse zadnje  vedno pokaže tudi na fizičnem telesu. Zdravniki sicer dajejo različne diagnoze, ampak kakorkoli bi že to poimenovali, si z zagotovostjo upamo trditi, da pri vsem skupaj vedno gre le za mišična neravnovesja!

Več si o zgoraj naštetih vzrokih lahko preberete v našem e-Priročniku IŠIAS – priročnik skrivnosti za trajno osvoboditev bolečin.

Zdravljenje

Da bi postali celi in zdravi, moramo uravnotežiti telo, um in duha. To pomeni, da urimo svoje telo z različnim gibanjem, da prevzamemo pozitivno miselno naravnanost, tako glede sebe kot tudi glede življenja in poskrbimo za močno duhovno vez. Ko je to troje uravnovešeno, uživamo v življenju. Noben zdravnik, noben zdravilec ali terapevt nam tega ne more dati, če se ne odločimo, da bomo sami sodelovali v procesu zdravljenja.

Najprej je potrebno ugotoviti vzrok za nastanek težav. Priporočamo AXIS terapijo, kjer  si pri iskanju vzroka najprej pomagamo s »testnimi vajami«. Te pokažejo na morebitna mišična neravnovesja, zmanjšano gibljivost v določenih predelih telesa, hrbtenici in sklepih.

REFLEKSNA MASAŽA STOPAL (RMS) je metoda naravnega zdravljenja, ki sproža samozdravilne procese v organizmu. Ker išias poteka vse do stopal, je potrebno obdelati tudi stopala. Pri masaži stopal se osredotočamo na hrbtenico, predvsem na ledveni in križnični predel.

Seveda s samo manualno terapijo težav ne moremo odpraviti. Zato jo podpremo z vajami, ki so prilagojene vsakemu posamezniku posebej. Z vajami se krepi oziroma razteguje mišične skupine, ki povzročajo neravnovesja v telesu. Šele tako lahko pričakujemo dobre rezultate in uspešno zdravljenje.

3 VAJE ZA OSVOBODITEV BOLEČIN 

Spodaj podane vaje so samo majhen delček vaj iz širokega segmenta vaj, ki jih priporočamo pri vadbi za osvoboditev bolečin.

#1. PONOSNA DRŽAponosna-drza
Iz položaja deske postavite eno nogo daleč naprej pod sebe. Dlani so postavljene navpično pod rameni v širini ramen. Zadnja noga izteguje nazaj. Ob vsakem izdihu kolk pokrčene noge nežno potiskate proti tlom. Trup naj izteguje navzgor. Dihajte sproščeno. Zadržite  3 do 5 polnih dihov, nato še zamenjate nogo.

#2. KRIS KROSkris-kros
Ležite na trebuhu. Glava je na dlaneh, pogled je usmerjen v tla. Hrbtenica je v nevtralnem položaju. Nogi sta pokrčeni 90° v kolenu, stegna na tleh, stopala dvignjena. Izmenično križate stopali levo desno, oziroma delate  kris-kros. Naj dihanje poganja vaše gibanje. Ponovite 10x.

#3. RAZTEZANJE NA STOLUraztezanje-na-stolu
Udobno se usedite na rob stola. Poravnajte hrbtenico. Nato eno nogo prekrižajte čez drugo kot prikazuje slika. Ob izdihu se iz kolkov z ravnim hrbtom počasi sklonite naprej. Zadržite v tem položaju 3 do 5 polnih dihov oziroma dokler vam je prijetno.  Ponovite še z drugo nogo.


e-Priročnik

Zgornji članek je samo kratek povzetek iz našega e-Priročnika IŠIAS – priročnik skrivnosti za trajno osvoboditev bolečin, katerega si lahko ogledate in naročite v zbirki naših priročnikov (klik na spodnjo sliko vas pripelje do priročnika).



NE BI BILO BOLJ PRAKTIČNO,
ČE BI NAŠE E-NOVIČKE PREJELI KAR PO E-POŠTI?

Enostavno.
Samo vpišite vaše podatke in ob objavi novih novičk boste le te prejeli v e-nabiralnik.


Z nadaljevanjem sprejemate pogoje poslovanja in izjavo o zasebnosti.

Pin It on Pinterest

Share This
BREZPLAČEN E-PRIROČNIK

NAROČITE eNovičke in
ZASTONJ pošljemo e-Priročnik:

KORONA -
točka preloma v naši evoluciji

Z nadaljevanjem sprejemate
pogoje poslovanja in izjavo o zasebnosti.