O mišičnem neravnovesju govorimo takrat, kadar so mišice na eni strani telesa oziroma določenega dela telesa, bolj razvite kot na drugi. Neravnovesje v moči in elastičnosti mišic je eden glavnih vzrokov za slabo in nepravilno telesno držo, mnoge športne poškodbe, bolečine v hrbtu in sklepih, poškodbe in vnetja sklepov, vkleščanje živcev v sklepih in hrbtenici in še bi lahko naštevali. Najpogosteje se neravnovesja pojavljajo med nasprotujočimi si mišicami: prsa-zgornji del hrbta, trebuh-spodnji del hrbta, prednje-zadnje stegenske mišice, biceps in triceps na nadlahti.

Prav tako ogrožojoča so mišična neravnovesja med telesnimi diagonalami (zgornji desni del hrbta-spodnji levi del hrbta) kot tudi med polovicami telesa (desna-leva noga ali roka, desna-leva stran hrbta).

Pri gibanju gre zmeraj za kombinacijo večih mišičnih skupin, ki skupaj delujejo in sodelujejo. Zato morajo biti vse prej naštete skupine enakomerno razvite in fleksibilne.

most in miza

Najpogostejši primeri mišičnega neravnovesja

Mišično neravnovesje v (vrhunskem) športu…
Tipični primeri mišičnega neravnovesja se pokažejo tudi na ravni vrhunskega športa, navadno zaradi same narave športa oziroma pretiranega ponavljanja določenega giba. Tako je vsesplošno znan »teniški« komolec in roka, ki se pojavljata zaradi uporabe zgolj ene in zapostavljanja druge roke. Tako tudi ni nobena skrivnost več, da je vzrok za ogromno poškodb kolena ravno mišično neravnovesje mišic nog – torej neravnovesje moči med zadnjo in prednjo stegensko mišico, kar pogosto izkusijo tekači tako na dolge kot tudi kratke proge. Neravnovesje zadnjih in prednjih stegenskih mišic se lahko prenaša tudi na spodnji del hrbta, saj se tam naraščajo nekatere mišice kolkov in nog. Zato veliko atletov, nogometašev, smučarjev in športnikov, ki veliko obremenjujejo noge, pogosto tarna za bolečinami v hrbtu.

…in vsakdanjem življenju
Če pa pogledamo na mišično neravnovesje v življenju običajnega človeka, je možnosti za razvoj le-tega veliko. Naprimer delo za tekočim trakom zahteva vedno ena in iste ponavljajoče se gibe. Tiste mišice, ki se pri tem uporabljajo postanejo močne, tiste ki ne, pa oslabijo. Sedeče delo za računalnikom oziroma sedenje v prisiljenem položaju za daljše obdobje prav tako povzroča neravnovesje. Mišice nog in kolkov se na eni strani skrajšajo, na drugi postanejo ohlapne. Mišice zgornjega dela hrbta postanejo šibke, prsne pa se skrčijo. Fizično naporna dela (zidarji, tesarji, delavci v skladiščih), ki zahtevajo različna dvigovanja in nošenja, povzročajo neravnovesja predvsem zaradi številnih nepravilnih gibov.

Kako ga odpraviti

Čeprav je v marsikaterem primeru mišično neravnovesje posledica genetskih predispozicij, to nikakor ne pomeni, da je potrebno s tem problemom živeti večno. S pravilnim treningom oziroma izbiro vaj ga je možno popolnoma odpraviti. Najbolje za vas in vaše zdravje bo, če poiščite strokovno pomoč, ki vam jo lahko nudita dober osebni trener ali fizioterapevt. Usposobljena oseba bo ne le znala ugotoviti problem, temveč ga tudi z ustreznim treningom in terapijami (če so seveda potrebne) odpraviti do te mere, da za vas ne bo predstavljal nobene nevarnosti več. Osnova je v tem, da šibkejšo stran »usposobite« do stopnje, da bo enakovredna oziroma enako močna kot druga stran.

 

 



NE BI BILO BOLJ PRAKTIČNO,
ČE BI NAŠE E-NOVIČKE PREJELI KAR PO E-POŠTI?

Enostavno.
Samo vpišite vaše podatke in ob objavi novih novičk boste le te prejeli v e-nabiralnik.


Z nadaljevanjem sprejemate pogoje poslovanja in izjavo o zasebnosti.

Pin It on Pinterest